Barbapapatårta

 
Jag gjorde som sagt en Barbapapa-tårta till 4-åringen. Jag är ingen hejare på att baka, men jag gjorde det väldigt enkelt för mig när jag gjorde den här. 
 
Jag köpte färdiga tårtbottnar och skar ut dom lite för att få en mer barbapapliknande form, utan att ta bort för mycket. Första lagret fyllde jag med hemlagad lättsockrad hallonsylt. Lager två fick en banangräddefyllning. Sen tog jag vispad grädde över hela och lade på ett köpt marsipantårtlock. Jag hade inte förberett någon marsipan att dekorera med. Men jag hittade en tub kristyr långt upp i skafferiet som fick bli ögonvitor, och pupillerna och munnen består av chokladsås. Blev rätt bra tyckte jag! :-) Sen fick den lite hallon runt om.
 
Jag smakade av tårtan och den var riktigt god faktiskt! Synd bara att födelsedagsbarnet vägrade smaka den...
 
 
Taggar: barbapapa, tårta;

Kommentera inlägget här :